Nikada
neću zaboraviti jedno od mojih prvih predavanja iz objektno
orijentisanog programiranja (OOP) na fakultetu. Rečenica „Možete izprogramirati
SVE što zamislite!“ koju je tada izgovorio profesor ostala mi je urezana u
sećanju. Takođe kada je rekao da će taj čas programirati ples, moram priznati
da mi nije bilo baš najjasnije. I tako sam ja ušla lagano u svet programiranja.
U društvu Freda Astera i Džindžer Rodžers. :D
Ni vama sad nije ništa jasno? Ko su bre taj Fred i ta
Džindžer???
Sad kada sam vas upoznala sa ovim legendama da vidimo
kakve veze oni imaju sa programiranjem.
Počnimo sa jednom od definicija OOP-a.
OOP je tehnika programiranja zasnovana na objektima i njihovoj međusobnoj interakciji.
OOP je tehnika programiranja zasnovana na objektima i njihovoj međusobnoj interakciji.
Da vidimo da li možemo ovo malo razjasniti.
OOP je način programiranja koji se zasniva na
objektima.
Šta su to objekti?
Još jedna
rečenica koju sam „ukrala“ sa onih predavanja sa početka ovog teksta je i „Sve
može biti objekat!“ . Često postavljam pitanje učenicima „Šta može biti
objekat?“ i svaki put nepogrešivo dobijam odgovor „SVE!“. I onda počinje
nabrajanje : drvo, auto, klupa, Mile...
A šta je sa Fredom i Džindžer? Kako su to oni objekti
i šta su u stvari ti objektu?
Možemo reći da je objekat osnovna jedinica u OOP-u.
Oni imaju svoje stanje i ponašanje. Stanje opisuje osobine objekta, npr. Fred
je visok, muškarac, zgodan... Ponašanje nam govori koje radnje možemo izvršiti
nad objektom i koje on može izvršiti, npr. Džindžer pleše, vrti se. :D
Nadam se da stvari postaju jasnije.
Objekti takođe komuniciraju, tj. utiču jedni na druge
(vrše interakciju), npr. Fred je podigao Džindžer u vazduh...
No comments:
Post a Comment