Sunday 13 April 2014

Kreiranje objekata

Sada kada znamo kako da napišemo klasu i koje elemente u nju da smestimo možemo kreirati objekte te klase. Pogledajmo sledeći primer.

U ovoj klasi imamao sve što je potrebno da bi smo kreirali objekat.

Da bi se moj kod mogao izvršavati dodaću main metodu i u njoj kreirati objekat klase Učenik i to sve izgleda kao na sledećoj slici.

Linija koda koja se nalazi u main metodi nam je kreirala objekat klase Učenik. Sada ćemo je malo izanalizirati.

Prvi deo, sa leve strane od jednako (Ucenik u) je deklaracija promenljive. Deklarišemo promenljivu tipa Ucenik jer ćemo taj tip objekta u njoj da čuvamo i dajemo mu naziv, u ovom slučaju u.
Sa desne strane od jednako se vrši kreiranje objekta. Poziva se ključna reč new, a zatim ide poziv konstruktora klase, gde se svi parametri navedeni u konstruktoru inicijalizuju, tj. dodeljuje im se konkretna vrednost. I tako smo  mi stvorili Jovu Jovica, muskog pola, rođenog 1996 godine.
I na ovaj način smo u mogućnosti da stvorimo još mnoge učenike od iste klase.

Pogledajmo sada seldeću klasu.

U ovom slučaju nam je konstruktor drugačiji. Sada smo vrednosti atributa inicijalizovali direktno u konstruktoru i koliko god učenika da kreiramo pozivom ovog konstruktora svi će oni biti Ana Simić.

Takođe smo u mogućnosti da samo neke atribute inicijalizujemo u konstruktoru, a da ostele prilikom kreiranja objekta.


Sada će nam svi kreirani učenici biti 1999 godište. Tj. svaki objekat koji kreiramo imaće istu vrednost atributa godište, a to je 1999.




No comments:

Post a Comment